Mejltjänsten via Tidaholms Energi lanserades i samband med den stora ADSL-satsningen. Under de senaste åren har TEAB inte sålt några nya e-postkonton.

— Vi har haft tekniska problem med e-posten på mobila enheter, som smartphones och surfplattor. Därför tog vi beslutet att börja fasa ut mejltjänsten, berättar TEAB:s vd Mattias Andersson.

Han förklarar att bolaget inte har tillräckliga resurser för att kunna följa med i den tekniska utvecklingen när det kommer till mejlhantering.

100-150 användare

Från och med 1 juli 2017 kommer e-postservicen inte längre att finnas tillgänglig. Idag är det cirka 100-150 kunder som använder sig utav TEAB:s tjänst.

Kunderna har fram till dess på sig hämta befintlig e-post samt spara brev genom att exempelvis vidarebefordra dem till ett annat konto. Om detta inte görs kommer alla mail att försvinna.

På Tidaholms Energis hemsida rekommenderar man sina kunder att gå över till tjänsteleverantörsfria tjänster såsom G-mail, Yahoo, iCloud eller Live