I januari i år inhandlade Falköpingsbon, via internet, svarta stylingstrålkastare till bilmärket Audi.

Efter ett tag upptäckte köparen att strålkastarna inte var till belåtenhet.

Personen skriver i sin anmälan till ARN: "Strålkastarna fungerar inte som de ska. Först fungerade inte helljuset och sedan slutade allt att lysa. Efter en "kontroll" i Tyskland sa de att de skulle fungera, men nu fungerar inte inte halvljuset och jag måste hålla inne spaken för helljus för att det ska lysa, och jag får felmeddelanden i bilen".

Falköpingsbon vill, enligt anmälan, helt enkelt göra en reklamation på produkten och få pengarna tillbaka. Köparen hävdar vidare att "med säljarens dåliga kommunikation så tar allt för lång tid".

Slutsummeringen i anmälan till ARN lyder: "Jag vill få fram ett beslut om att häva köpet/få ersättning och få skicka tillbaka varan. Jag kräver att få tillbaka mina 4 400 kronor, så att jag kan göra något annat för de pengar som jag har legat ute med i ett drygt halvår".

Säljaren är alltså ett bildelsföretag i Stockholmsregionen.