Företaget, som sedan länge stöttat cykelsporten som både sponsor och aktivitetspartner, sätter nu sitt namn på U6 Cycle Tour-tävling för ungdomar och juniorer.

– Vi väljer att utöka vår aktivitet på U6-veckan av flera olika skäl. Det handlar om att ge en bra synlighet i en bra tävling, att fortsätta stötta svensk cykel, att vara en naturlig del av en cykeltrend som växer sig allt starkare, och inte minst att stötta ungdomar, säger Nizze Gustavsson, ansvarig för event och sponsring vid Postnord.

– Vi har funnits med på U6-veckan under några år och ser det som en bra och viktig tävling att medverka i. Det känns naturligt att vi därför utökar aktiviteten med att också sätta vårt namn på en bra tävling som har stor spridning.

För Cykelklubben U6 är företagets aktivitet en viktig del för att kunna utveckla vårt arrangemang ytterligare och ge våra ungdomar en tävling på hemmaplan med internationellt motstånd.

– Vi är väldigt glada över att Postnord tycker att vår tävling är en tävling som företaget vill synas genom, U6-veckan är så mycket mer än bara en cykeltävling, den knyter vänskap över landsgränser och förståelse för varann, säger tävlingsledare Thomas Rehn.